Tuesday, October 20, 2015

De ce ma bucur ca am plecat de la Orange

Am fost clienta Orange multi ani, prea multi ani daca ma intrebati acum si am ajuns la concluzia ca portarea numarului in alta retea a fost cea mai buna decizie luata.
Sa va povestesc cum cei de la Orange” pun sechestru” pe telefoanele platite de noi si cum nu ne lasa sa le folosim nici dupa expirarea contractului cu ei.

In Martie 2013 am fost intr-un centru comercial din Bucuresti cu scopul de a-mi achizitiona un telefon nou. M-am plimbat pe la mai multe magazine de profil si intr-un final m-am oprit la un Orange Shop. Avand abonament la ei, m-a abordat un angajat de-al lor sa-mi spuna ca pot sa-mi folosesc punctele “Thank you” pe care le aveam in cont in acel moment sa obtin o reducere in cazul in care vreau un telefon de la ei.

Punctele acelea de fidelitate nu imi aduceau cine stie ce reducere, cam 50-60 de lei din pretul intreg al telefonului. Asadar am platit aproape integral telefonul, in niciun caz nu mi l-au dat de pomana, nu mi l-au dat la 1 euro sau ceva de genul acesta.
Am decis sa-mi prelungesc si pentru inca 24 de luni abonamentul pentru ca nu eram interesata sa-mi schimb operatorul de servicii mobile inca si nu planuiam sa fac asta in urmatoarele luni.

In niciun moment al discutiei cu angajatul Orange, in niciun paragraf al contractului meu, in niciun loc pe contul meu Orange, nu a fost mentionata codarea telefonului meu sau perceperea de o taxa de decodare in eventualitatea in care mi-as schimba reteaua dupa expirarea contractului.
Nici macar ambalajul telefonului meu nu avea ceva care sa ma duca cu gandul la codarea lui. Era un ambalaj simplu, Samsung, cu accesoriile telefonului si un manual de utilizare.
Si sincer, nici nu ma asteptam ca un telefon platit de mine sa fie codat de cei de la Orange. A, mi-au dat posibilitatea sa folosesc punctele Thank you pe care eu le castigasem in anii de abonament la ei si la care aveam dreptul.

Nu era un beneficiu al abonatilor Orange? Daca aceste puncte veneau 2 ani si jumatate mai tarziu sub forma unei taxe de rascumparare a telefonului (sau taxa de decodare cum o numesc ei) le spuneam sa-si pastreze punctele si imi luam telefonul din alt loc. Pretul platit de mine era similar cu pretul din alte magazine pentru acest model de telefon, doar ca Orange imi inspira mai multa incredere.

Daca nu ii spui clar unui om inainte sa achizitioneze un telefon ca vine codat si trebuie sa platesti sa-l decodezi asta se numeste viciu ascuns. Eu nu imi mai cumparam telefonul de la Orange in conditiile astea.

Uitandu-ma in urma realizez ce naiva am fost, dar daca au reusit sa ma pacalaesca pe mine sigur au mai pacalit multi alti oameni.
 Pe 14 Octombrie 2015 mi-am portat numarul in alta retea si cand sa introduc cartela noua in telefonul meu aflu ca telefonul e codat. Minunat!

Ii sun pe cei de la Orange, le spun toata povestea, ma pun sa astept in telefon si dupa cateva minunte imi spune operatorul ca trebuie sa achit 47 de lei ca sa imi decodez telefonul.
Ma gandesc ca nu a inteles faptul ca mie mi-a expirat abonamentul cu ei in Martie 2015 si ca acum ne aflam in luna Octombrie. De ce mai sunt eu nevoita sa achit o taxa sa-mi folosesc propriul telefon?
Nu stie sa-mi dea un raspuns, dar insista ca trebuie sa achit taxa si ca asta este. O intreb pe agenta daca e vreun manager disponibil sa imi faca legatura pentru ca in continuare imi este greu sa cred ca dupa ce imi termin contractul trebuie sa achit ceva.
Bineinteles, nu era nimeni care sa poata sa vorbeasca cu mine, agenta incepe sa devina iritata de “insistenta mea” si inchei apelul dandu-mi seama ca nu o sa primesc prea multe raspunsuri pe calea asta.

OK, merg pe pagina de Facebook si ii contactez acolo. Sigur dau peste niste oameni rezonabili care inteleg situatia si pot sa ma lamureasca. Imi raspunde un anume Andrei care imi spune sec:

“Buna, Laura,
Telefoanele comercializate prin reteaua noastra de distributie sunt codate. Daca telefonul a fost achizitionat la pret subventionat, iar perioada contractuala a expirat, deblocarea telefonului costa 54 RON. Aceasta se poate efectua in orice shop Orange.”

Wow! Le scrii o pagina intreaga, le adresezi mai multe intrebari si ei vin cu raspunsul asta standard?
Ca sa nu mai spun ca taxa de decodare e alta decat cea comunicata de operatorul de la Servicii Clienti.
Observ ca lipsa de informatii sau transmiterea de informatii gresite este ceva obisnuit.

Ii raspund acestui expert in comunicare spunandu-i ca daca nu e specificat nicaieri faptul ca trebuie sa achit o taxa de decodare daca imi cumpar un telefon de la ei de ce trebuie sa achit?
Dau si niste screenshot-uri de pe site-ul lor mai exact pagina cu beneficiile punctelor Thank you, unde bineinteles nu specifica nicaieri ca daca iti iei un telefon la pret special cu punctele acestea automat acel telefon e codat. Vedeti pagina aici: https://www.orange.ro/orange-thank-you/

Raspunsul lor nu a avut nicio legatura cu raspunsul meu.
Eu intrebam una, ei ziceau alta. Tipic!

Concluzia:

Nu o sa platesc in veci taxa de decodare. Niciun alt leu nu va merge spre compania aceasta cu practici abuzive si fara respect fata de clientii lor.


Orange, it’s all about what matters to them!

No comments: